Καλώς ήρθατε στο Ιστολόγιο e Νηπιαγωγείο στο οποίο θα διαβάσετε θέματα που αφορούν την προσχολική αγωγή ...
Η νηπιαγωγός Νατάσα
RSS

10.02.2010

Ο ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΤΑΞΗ !!!


Αν μπει κανείς στο ιντερνέτ θα μπορέσει να βρει πολλά όσων αφορά τον αυτισμό και τα χαρακτηριστικά του. Έτσι δεν θα μπούμε στη διαδικασία αυτή σε αυτό το κείμενο… δυστυχώς σε αυτό το κείμενο δε μπορούμε ούτε να δώσουμε έτοιμες λύσεις και συνταγές κι αυτό για τον πολύ απλό λόγο ότι κάθε παιδί είναι διαφορετικό! Έτσι και κάθε παιδί με αυτισμό είναι διαφορετικό… οι δυσκολίες αλλά και οι δυνατότητες που μπορούν να προκύψουν είναι επίσης πολυπληθείς! Θα αρχίσω με κάτι τετριμμένο αλλά όσο πιο γρήγορα το καταλάβει κανείς τόσο πιο εύκολα και γρήγορα θα μπορέσει να ενεργήσει
ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΟ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΟΥ ΖΕΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΟΡΜΕΣ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
Τι εννοώ με αυτό? Τι να το κάνουμε αν αυτό το παιδί μάθει να γράφει και να διαβάζει (διότι πολλά από αυτά τα παιδιά μαθαίνουν μηχανικά τέτοιες λειτουργίες σε μικρή ηλικία) αν δεν μπορεί να εκφράσει βασικές του ανάγκες, όπως ότι πονάει, ότι πεινάει, ότι θέλει να παίξει κ.α. με αποτέλεσμα να καταλήγει είτε σε μια γωνιά μόνο του, είτε φωνάζοντας και χτυπώντας όλη την τάξη. Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε άπειρα περιστατικά, όμως όπως ανέφερα το κάθε παιδί θα σου δείξει τη δική του ψυχή κι ο καθένας από ‘σας θα το αντιμετωπίσει στην πράξη πέρα από αυτό το κείμενο και τις θεωρίες. Μπορεί κάτι που λειτουργεί σε ένα παιδί σε άλλο να καταλήγει καταστροφικό, αυτή όμως είναι η μαγεία της παιδαγωγικής ότι είσαι σε μια συνεχή αναζήτηση και επαγρύπνηση… Σε αυτό το σημείο θα τονίσω ένα βασικό λάθος που κάνουμε όλοι μας, όταν έχουμε ένα πρόβλημα πασχίζουμε να βρούμε λύσεις!!! ΛΑΘΟΣ ΛΑΘΟΣ ΛΑΘΟΣ… Όταν έχουμε ένα πρόβλημα πρέπει πρώτα να το ερμηνεύσουμε, γιατί συμβαίνει αυτό, γιατί το παιδί συμπεριφέρεται έτσι, τι θέλει να μου πει, και στη συνέχεια να βρούμε τις λύσεις που η ερμηνεία θα μας δώσει!
ΠΡΟΒΛΗΜΑ à ΕΡΜΗΝΕΙΑ à ΛΥΣΗ
Για την ένταξη δεν θα μιλήσουμε είναι το τελευταίο σκαλί στην κλίμακα αυτή, βήμα- βήμα, λιθαράκι – λιθαράκι κι ίσως χτίσουμε τελικά κάτι… το βασικό είναι ότι έκανες ότι καλύτερο μπορούσες!

Νηπιαγωγός/Ειδική παιδαγωγός:
Γκαγκαλνά Νατάσα

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου